Ξεκίνησε από την 1η Σεπτεμβρίου η υποβολή δικαιολογητικών για την καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες ορεινών & μειονεκτικών περιοχών για το έτος 2015.

Το επίδομα κυμαίνεται από 300-600 ευρώ ανάλογα με το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων και καταβάλλεται εφάπαξ μετά την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών που συγκεντρώνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας και μέσω των ΚΕΠ. διευκρινίζονται τα εξής :

Δικαιούχοι της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι οικογένειες, συμπεριλαμβανομένων και των μονογονεϊκών, Ελλήνων υπηκόων κρατών-μελών της Ε.Ε., των οποίων τα μέλη κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, όπως αυτές ορίζονται από την Οδηγία 85/148/ΕΟΚ.

Συγκεκριμένα το ύψος της εισοδηματικής ενίσχυσης ανέρχεται μετά την κατά καιρούς αναπροσαρμογή του :

  • σε εξακόσια (600) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) ετησίως και
  • σε τριακόσια (300) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων κυμαίνεται μεταξύ του ποσού των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) και του ποσού των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων ευρώ (4.700,00 €).

Σύμφωνα με την αριθμ. 2/111270/0026/11-12-2013 εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους διευκρινίζονται τα εξής:

Α) Βασικό στοιχείο χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι η οικογένεια και όχι η στέγη, η οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή και κοινή.

Β) Για την εφαρμογή των υπόψη διατάξεων με τον όρο «οικογένεια» εννοείται το ζεύγος των σε νόμιμο γάμο συμβιούντων συζύγων μετά των ανηλίκων και αγάμων τέκνων αυτών (συγγενική οικογένεια) που συμβιούν κάτω από την ίδια στέγη. Κατόπιν αυτού ως «οικογένεια» θεωρούνται: οι σύζυγοι μόνο ή και με τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο – αρχηγό της οικογένειας.

Παραδείγματα:

1. Αν σε ένα σπίτι ζουν δύο (2) οικογένειες παππούς – γιαγιά, πατέρας – μητέρα – παιδιά, κάνουν δύο ξεχωριστές φορολογικές δηλώσεις, παρόλο που είναι ένα (1) νοικοκυριό δικαιούνται εισοδηματική ενίσχυση και οι δύο οικογένειες λαμβανομένων υπόψη σε κάθε περίπτωση και τα εισοδηματικά κριτήρια έκαστης.

2. Αν σε ένα σπίτι ζει μια οικογένεια πατέρας – μητέρα – παιδί αλλά το παιδί δεν είναι προστατευόμενο μέλος, (κάνει ξεχωριστή φορολογική δήλωση) μόνος δικαιούχος της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι ο πατέρας (εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια). Το παιδί δεν είναι δικαιούχος διότι στην προκειμένη περίπτωση δεν αποτελεί από μόνο του οικογένεια.

Γ) Στους δικαιούχους της ενίσχυσης περιλαμβάνονται και οι μονογονεϊκές οικογένειες που αποτελούνται συγκεκριμένα από:

αα) Πατέρα άγαμο, χήρο ή διαζευγμένο και τα τέκνα του (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που ζουν κάτω από την ίδια στέγη και τον βαρύνουν φορολογικά.

ββ) Μητέρα άγαμη, χήρα ή διαζευγμένη και τα τέκνα της (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που ζουν κάτω από την ίδια στέγη και την βαρύνουν φορολογικά.

Δ) Τα μεμονωμένα άτομα δεν αποτελούν οικογένεια {για να αποτελούν οικογένεια απαιτούνται πάνω από δύο (2) μέλη}.

Ε) Την εισοδηματική ενίσχυση για την οικογένεια στην περίπτωση που ο πατέρας δεν είναι Έλληνας υπήκοος ή υπήκοος κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης αιτείται η μητέρα.

Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα προσδιορίζεται ως ακολούθως: «Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα» το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή το φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογουμένου, της συζύγου και των ανήλικων τέκνων του από κάθε πηγή. Κατόπιν αυτού κατά τον υπολογισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των προαναφερόμενων εισοδημάτων όλων των μελών της οικογένειας, όπως αναγράφεται στο αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση. Σε περίπτωση δε ύπαρξης τεκμαρτού εισοδήματος διενεργείται σύγκριση πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος και λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο εξ αυτών.

Η παραπάνω κατά περίπτωση εισοδηματική ενίσχυση δεν λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος με βάση το οποίο χορηγείται αυτή.

Η καταβολή, στους δικαιούχους, της ετήσιας εισοδηματικής ενίσχυσης γίνεται εφάπαξ μετά τη 1η Σεπτεμβρίου κάθε ημερολογιακού έτους με την υποβολή των προβλεπόμενων δικαιολογητικών.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται να καταθέσουν οι δικαιούχοι, όπως επανακαθορίσθηκαν με την 2/71338/0026/22-07-2013 ΚΥΑ (Β.1911) είναι τα εξής :

  • Αίτηση του δικαιούχου [στην οποία θα φαίνονται ευδιάκριτα τα στοιχεία του : ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή ΙΒΑΝ] .
  • Βεβαίωση του Δημάρχου του τόπου κατοικίας του δικαιούχου από την οποία να προκύπτει η επί διετία τουλάχιστον συνεχής διαμονή του σε συγκεκριμένη ορεινή και μειονεκτική περιοχή της Οδηγίας 85/148/ΕΟΚ.
  • Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 του δικαιούχου, περί της μη είσπραξης της οικονομικής ενίσχυσης άλλη φορά για την ίδια οικογένεια.
  • Αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση (εισοδήματα προηγούμενου έτους) ή της δήλωσης αυτής (έντυπο Ε1) αν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης δεν έχει παραληφθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα. Σημειώνεται ότι:

(i) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61 του Κ.Φ.Ε. (ν.2238/1994) η υποβολή φορολογικής δήλωσης καθίσταται από 1/1/2013 υποχρεωτική τηρουμένων των προϋποθέσεων και των επιφυλάξεων που ορίζονται στον Κώδικα αυτό,

(ii) σε περίπτωση που ο δικαιούχος της εισοδηματικής ενίσχυσης αιτείται για τη χορήγησή της για έτος, που δεν ήταν υπόχρεος για υποβολή φορολογικής δήλωσης, τότε θα προσκομίζει με προσωπική του ποινική ευθύνη, υπεύθυνη δήλωση, θεωρημένη από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., στην οποία και θα αναφέρεται ο συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο δεν ήταν υπόχρεος στην υποβολή της. Η υπεύθυνη αυτή δήλωση, όπως έχει γίνει δεκτό από την Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος, δεν επέχει θέση βεβαίωσης (σχετ. το αριθ. Δ12 1170460/ΕΞ2010/17-10-2010 έγγραφο).

Επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση οι Υ.Δ.Ε. κατά το στάδιο της εκκαθάρισης της ανωτέρω δαπάνης μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε άλλο δικαιολογητικό ή στοιχείο θεωρούν απαραίτητο.

Να σημειωθεί ότι η αρμοδιότητα για τη συγκέντρωση και τον έλεγχο των αιτήσεων και των προβλεπόμενων δικαιολογητικών μεταβιβάστηκε στη Διεύθυνση Οικονομικού ή τα Τμήματα Διοικητικού Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που μεριμνούν για την έκδοση απόφασης ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης, συντάσσουν την κατάσταση πληρωμής, ελέγχουν την πληρότητα των δικαιολογητικών και τα προωθούν στην αρμόδια κατά τόπο ΥΔΕ για την έκδοση του σχετικού χρηματικού εντάλματος στο όνομα κάθε δικαιούχου.

Ωστόσο προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των πολιτών που διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές και για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, οι αιτήσεις των δικαιούχων μετά των απαιτούμενων δικαιολογητικών μπορεί να υποβάλλονται και μέσω των ΚΕΠ, τα οποία στη συνέχεια διαβιβάζουν στη Διεύθυνση Οικονομικού ή στα Τμήματα Διοικητικού – Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Οικονομικού ή στα Τμήματα Διοικητικού Οικονομικού ως εξής:

Υπηρεσία Ταχ. Διεύθυνση Αρμόδιοι υπαλληλοι Τηλέφωνα

Διεύθυνση Οικονομικού
Τμήμα Προϋπολογισμού

Βορείου Ηπείρου 20

Βασίλειος Καφφές
Ελένη Πορφύρη
Ελένη Μπαλατσού

2651360331
2651360337
2651360337

ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ
Άρτας Περ/κή Οδός & Ελ. Βενιζέλου

Δημήτριος Μαζέτας
Σταμάτης Λούκος

2681072623
2681027400

Θεσπρωτίας

Π. Τσαλδάρη 31

 

Άρτεμις Μαρκουλή
Ειρήνη Βίλλιου

2665026065
2665022368

Πρέβεζας Ελ. Βενιζέλου 2

Ηλίας Χάϊδας
Μαρία Τσίχλη

2682029809
2682027017

Γρεβενών Διοικητήριο

Θεόδωρος Κυράτζης
Ιωάννης Μήτσιαλος

2462353433
2462353440

Καστοριάς Διοικητήριο

Μαριάννα Φίσκα
Αργυρή Αναστασοπούλου

2467022695
2467022669

Κοζάνης ΖΕΠ Κοζάνης

Ιωάννης Στάμκος
Ευμορφία Λαναρά
Σωκράτης Βασιλειάδης

2461053160
2461053165
2461053166

Φλώρινας Διοικητήριο

Αναστασία Μπανιτσιώτη
Κατερίνα Κουτσώνα

2385049125
2385049124

Την Τετάρτη (01.10.2014) στο πλαίσιο της τακτικής άσκησης «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ 2014», θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστική ενεργοποίηση του συνόλου των σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας, σε όλη την επικράτεια, ως εξής:

  • Στις 11:00, σήμανση συναγερμού αεροπορικής επίθεσης, για εξήντα (60) δευτερόλεπτα (διακοπτόμενος ήχος διαφορετικής έντασης).
  • Στις 11:05, σήμανση λήξης συναγερμού, για εξήντα (60) δευτερόλεπτα (συνεχής ήχος σταθερής έντασης).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Αρχηγείου της αστυνομίας, η ενεργοποίηση των σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας, έχει καθαρά δοκιμαστικό χαρακτήρα και δεν συντρέχει κανένας λόγος σύγχυσης ή ανησυχίας.

Ξεκίνησε από την 1η Σεπτεμβρίου και συνεχίζεται η υποβολή δικαιολογητικών για την καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες ορεινών & μειονεκτικών περιοχών για το έτος 2014. Το επίδομα κυμαίνεται από 300-600 ευρώ ανάλογα με το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων και καταβάλλεται εφάπαξ μετά την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών που συγκεντρώνονται στις αρμόδιες υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας και μέσω των ΚΕΠ .

Δικαιούχοι της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι οικογένειες, συμπεριλαμβανομένων και των μονογονεϊκών, Ελλήνων υπηκόων κρατών-μελών της Ε.Ε., των οποίων τα μέλη κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, όπως αυτές ορίζονται από την Οδηγία 85/148/ΕΟΚ.

Συγκεκριμένα το ύψος της εισοδηματικής ενίσχυσης ανέρχεται μετά την κατά καιρούς αναπροσαρμογή του :

  • σε εξακόσια (600) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) ετησίως και
  • σε τριακόσια (300) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων κυμαίνεται μεταξύ του ποσού των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) και του ποσού των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων ευρώ (4.700,00 €).

 

Σύμφωνα με την αριθμ. 2/111270/0026/11-12-2013 εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (σχετ.2) διευκρινίζονται τα εξής:

Α) Βασικό στοιχείο χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι η οικογένεια και όχι η στέγη, η οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή και κοινή.  

Β) Για την εφαρμογή των υπόψη διατάξεων με τον όρο «οικογένεια» εννοείται το ζεύγος των σε νόμιμο γάμο συμβιούντων συζύγων μετά των ανηλίκων και αγάμων τέκνων αυτών (συγγενική οικογένεια) που συμβιούν κάτω από την ίδια στέγη. Κατόπιν αυτού ως «οικογένεια» θεωρούνται: οι σύζυγοι μόνο ή και με τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο – αρχηγό της οικογένειας.

Παραδείγματα:

1. Αν σε ένα σπίτι ζουν δύο (2) οικογένειες παππούς – γιαγιά, πατέρας – μητέρα – παιδιά, κάνουν δύο ξεχωριστές φορολογικές δηλώσεις, παρόλο που είναι ένα (1) νοικοκυριό δικαιούνται εισοδηματική ενίσχυση και οι δύο οικογένειες λαμβανομένων υπόψη σε κάθε περίπτωση και τα εισοδηματικά κριτήρια έκαστης.

2. Αν σε ένα σπίτι ζει μια οικογένεια πατέρας – μητέρα – παιδί αλλά το παιδί δεν είναι προστατευόμενο μέλος, (κάνει ξεχωριστή φορολογική δήλωση) μόνος δικαιούχος της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι ο πατέρας (εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια). Το παιδί δεν είναι δικαιούχος διότι στην προκειμένη περίπτωση δεν αποτελεί από μόνο του οικογένεια.

Γ) Στους δικαιούχους της ενίσχυσης περιλαμβάνονται και οι μονογονεϊκές οικογένειες που αποτελούνται συγκεκριμένα από:

αα) Πατέρα άγαμο, χήρο ή διαζευγμένο και τα τέκνα του (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που ζουν κάτω από την ίδια στέγη και τον βαρύνουν φορολογικά.

ββ) Μητέρα άγαμη, χήρα ή διαζευγμένη και τα τέκνα της (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που ζουν κάτω από την ίδια στέγη και την βαρύνουν φορολογικά.  

Δ) Τα μεμονωμένα άτομα δεν αποτελούν οικογένεια {για να αποτελούν οικογένεια απαιτούνται πάνω από δύο (2) μέλη}.

Ε) Την εισοδηματική ενίσχυση για την οικογένεια στην περίπτωση που ο πατέρας δεν είναι Έλληνας υπήκοος ή υπήκοος κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης αιτείται η μητέρα.

Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα προσδιορίζεται ως ακολούθως: «Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα» το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή το φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογουμένου, της συζύγου και των ανήλικων τέκνων του από κάθε πηγή. Κατόπιν αυτού κατά τον υπολογισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των προαναφερόμενων εισοδημάτων όλων των μελών της οικογένειας, όπως αναγράφεται στο αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση. Σε περίπτωση δε ύπαρξης τεκμαρτού εισοδήματος διενεργείται σύγκριση πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος και λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο εξ αυτών.

Η παραπάνω κατά περίπτωση εισοδηματική ενίσχυση δεν λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος με βάση το οποίο χορηγείται αυτή.

Η καταβολή, στους δικαιούχους, της ετήσιας εισοδηματικής ενίσχυσης γίνεται εφάπαξ μετά τη 1η Σεπτεμβρίου κάθε ημερολογιακού έτους με την υποβολή των προβλεπόμενων δικαιολογητικών.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνταινα καταθέσουν οι δικαιούχοι, όπως επανακαθορίσθηκαν με την 2/71338/0026/22-07-2013 ΚΥΑ (Β.1911) είναι τα εξής :

- Αίτηση του δικαιούχου [στην οποία θα φαίνονται ευδιάκριτα τα στοιχεία του : ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή ΙΒΑΝ] .

- Βεβαίωση του Δημάρχου του τόπου κατοικίας του δικαιούχου από την οποία να προκύπτει η επί διετία τουλάχιστον συνεχής διαμονή του σε συγκεκριμένη ορεινή και μειονεκτική περιοχή της Οδηγίας 85/148/ΕΟΚ.

- Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 του δικαιούχου, περί της μη είσπραξης της οικονομικής ενίσχυσης άλλη φορά για την ίδια οικογένεια.

- Αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση (εισοδήματα προηγούμενου έτους) ή της δήλωσης αυτής (έντυπο Ε1) αν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης δεν έχει παραληφθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα. Σημειώνεται ότι:

  1. (i) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61 του Κ.Φ.Ε. (ν.2238/1994) η υποβολή φορολογικής δήλωσης καθίσταται από 1/1/2013 υποχρεωτική τηρουμένων των προϋποθέσεων και των επιφυλάξεων που ορίζονται στον Κώδικα αυτό,
  2. (ii) σε περίπτωση που ο δικαιούχος της εισοδηματικής ενίσχυσης αιτείται για τη χορήγησή της για έτος, που δεν ήταν υπόχρεος για υποβολή φορολογικής δήλωσης, τότε θα προσκομίζει με προσωπική του ποινική ευθύνη, υπεύθυνη δήλωση, θεωρημένη από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., στην οποία και θα αναφέρεται ο συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο δεν ήταν υπόχρεος στην υποβολή της. Η υπεύθυνη αυτή δήλωση, όπως έχει γίνει δεκτό από την Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος, δεν επέχει θέση βεβαίωσης (σχετ. το αριθ. Δ12 1170460/ΕΞ2010/17-10-2010 έγγραφο).

Επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση οι Υ.Δ.Ε. κατά το στάδιο της εκκαθάρισης της ανωτέρω δαπάνης μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε άλλο δικαιολογητικό ή στοιχείο θεωρούν απαραίτητο.

Να σημειωθεί, πως η αρμοδιότητα για τη συγκέντρωση και τον έλεγχο των αιτήσεων και των προβλεπόμενων δικαιολογητικών μεταβιβάστηκε στη Διεύθυνση Οικονομικού ή τα Τμήματα Διοικητικού Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που μεριμνούν για την έκδοση απόφασης ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης, συντάσσουν την κατάσταση πληρωμής, ελέγχουν την πληρότητα των δικαιολογητικών και τα προωθούν στην αρμόδια κατά τόπο ΥΔΕ για την έκδοση του σχετικού χρηματικού εντάλματος στο όνομα κάθε δικαιούχου.

Ωστόσο, προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των πολιτών που διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές και για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, οι αιτήσεις των δικαιούχων μετά των απαιτούμενων δικαιολογητικών μπορεί να υποβάλλονται και μέσω των ΚΕΠ, τα οποία στη συνέχεια διαβιβάζουν στη Διεύθυνση Οικονομικού ή στα Τμήματα Διοικητικού – Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

 

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Οικονομικού ή στα Τμήματα Διοικητικού Οικονομικού ως εξής :

Υπηρεσία

Ταχ. Διεύθυνση

Αρμόδιοι υπάλληλοι

Τηλέφωνα

Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ

Βορ. Ηπείρου 20

Βασίλειος Καφφές

Κωνσταντίνα Κάκου

2651360331

2651360337

ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ

ΑΡΤΑΣ

Περ/κή Οδός & Ελ. Βενιζέλου

Δημήτρης Χαμπίμπης

Σταμάτης Λούκος

2681072623

2681027400

ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

Π. Τσαλδάρη 31

 

Άρτεμις Μαρκουλή

Ειρήνη Βίλλιου

2665026065

2665022368

ΠΡΕΒΕΖΑΣ

Ελ. Βενιζέλου 2

Ηλίας Χάϊδας

Μαρία Τσίχλη

2682029809

2682027017

ΓΡΕΒΕΝΩΝ

Διοικητήριο

Ιωάννης Μήτσιαλος

2462076440

ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Διοικητήριο

Αργυρή Αναστασοπούλου

Δέσποινα Πελαγίδου

2467022669

2467029038

ΚΟΖΑΝΗΣ

ΖΕΠ Κοζάνης

Ευμορφία Λαναρά

Σωκράτης Βασιλειάδης

2461053165

2461053166

ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Διοικητήριο

Αναστασία Μπανιτσιώτη

Κατερίνα Κουτσώνα

2385049125

2385049124

Από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων του ΥΠΕΚΑ υπενθυμίζεται ότι στις 30-09-2014 εκπνέει η προθεσμία υποβολής αίτησης για ένταξη σημείου υδροληψίας στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας (ΕΜΣΥ) σύμφωνα με την ΚΥΑ 145893/2014 (ΦΕΚ Β’ 1212).

Η διαδικασία για την εγγραφή στο ΕΜΣΥ είναι πλήρως απλουστευμένη, χωρίς τη συνοδεία δικαιολογητικών. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται από όσους ιδιοκτήτες ή/και χρήστες σημείων υδροληψίας αναφέρονται στην ανωτέρω ΚΥΑ μέσω του Δήμου τους. Απαιτείται μόνο η συμπλήρωση του Παραρτήματος Ι (Αίτηση-Δήλωση) της ΚΥΑ 145026/2014 (ΦΕΚ Β’ 31), η οποία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ:

http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=247&language=el-GR.

Επισημαίνεται ότι, η προθεσμία για την υποβολή αίτησης για τη χορήγηση άδειας χρήσης ύδατος, έχει παραταθεί μέχρι την 30-01-2015. Η αίτηση εγγραφής στο ΕΜΣΥ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αδειοδότηση.

Υπενθυμίζεται ότι με την 145026/10.01.2014 ΚΥΑ συστάθηκε το Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας (ΕΜΣΥ). Το ΕΜΣΥ είναι ηλεκτρονικό μητρώο, το οποίο αναπτύσσεται και τηρείται στην Ειδική Γραμματεία Υδάτων με τη μορφή συστήματος βάσης γεωχωρικών δεδομένων και υπηρεσιών. Το σύστημα βάσης γεωχωρικών δεδομένων και υπηρεσιών του ΕΜΣΥ οργανώνεται σύμφωνα με τους όρους και τις απαιτήσεις του ν.3882/2010 και αποτελείται τουλάχιστον από:

α) το Γενικό Ευρετήριο σημείων υδροληψίας στο οποίο καταχωρίζονται τα ονόματα ή οι επωνυμίες των χρηστών των νερών και τα στοιχεία που ορίζουν τα σημεία υδροληψίας,

β) τον Ηλεκτρονικό Φάκελο, στον οποίο καταχωρίζονται και αρχειοθετούνται οι άδειες χρήσης νερού, οι αιτήσεις χορήγησης αδειών χρήσης καθώς και οι αιτήσεις εγγραφής στο ΕΜΣΥ

γ) τον Ψηφιακό Χάρτη, στον οποίο αποτυπώνονται οι συντεταγμένες των σημείων υδροληψίας ανά λεκάνη απορροής.

Το ΕΜΣΥ τροφοδοτείται από τις Διευθύνσεις Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, που συνδέονται υποχρεωτικά με το σύστημα βάσης γεωχωρικών δεδομένων και εντάσσεται στην Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 23 του ν.3882/2010. Για την επίτευξη των σκοπών του ΕΜΣΥ, μπορεί με κανονιστικές πράξεις του Υπουργού ΠΕΚΑ και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, να διασφαλίζεται η διασύνδεσή του με άλλα ειδικά μητρώα και δημόσια αρχεία.

pdfΈγγραφο ΥΠ.Ε.Κ.Α.

Δεν θα διακόπτεται μέχρι να εκδοθεί άδεια χρήσης νερού

Νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα ανακληθεί η απόφαση διακοπής του αγροτικού τιμολογίου ρεύματος των δικαιούχων σε περίπτωση που δεν έχουν εκδοθεί οι άδειες χρήσης νερού δρομολογεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Σχετικά με το ζήτημα της έκδοσης αδειών χρήσης νερού και της χορήγησης αγροτικού τιμολογίου ρεύματος ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή επισημαίνει ότι, η ρύθμιση βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων και προτείνεται να περιλαμβάνει τα εξής:

  • Χρονική παράταση διαστήματος περί των δύο ετών, προκειμένου να εκδοθούν οι απαιτούμενες άδειες χρήσης νερού και να «επικαιροποιηθούν» τα γεωργοτεχνικά δελτία.
  • Μέχρι την προαναφερόμενη παράταση, προβλέπεται οι εμπλεκόμενοι παραγωγοί να προσέρχονται στα κατά τόπους γραφεία της ΔΕΗ ΑΕ για να προσκομίσουν υπεύθυνες δηλώσεις που αφορούν στο θέμα.
  • Οι ενδιαφερόμενοι κάτοχοι υδροληψιών, θα πρέπει να φροντίσουν για την εγγραφή τους στο ΕΜΣΥ (Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας).

Παράταση προθεσμιών απογραφής σημείων υδροληψίας και αδειοδότησης χρήσεων νερού

Εν τω μεταξύ, με σχετικήΚοινή Υπουργική Απόφαση που προώθησε ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ, έχει δοθεί παράταση έως και τις 30 Σεπτεμβρίου για την δήλωση της γεώτρησης στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας (ΕΜΣΥ) ώστε ο παραγωγός να λάβει αριθμό πρωτοκόλλου και στην συνέχεια την άδεια και ανάλογη παράταση έως τις 30 Νοεμβρίου προκειμένου οι κάτοχοι γεωτρήσεων να προσκομίσουν την άδεια γεώτρησης στη ΔΕΗ.

Να σημειωθεί ότι αν μέχρι την ημερομηνία αυτή δεν έχει εκδοθεί η άδεια της γεώτρησης, τότε οι αγρότες μπορούν να προσκομίζουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης που λαμβάνουν αμέσως από τους Δήμους.

Η διαδικασία συγκέντρωσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών ώστε να διατηρήσουν το αγροτικό τιμολόγιο της ΔΕΗ οι αγρότες έχει ως εξής:

Μετά τη δημοσίευση στο ΦΕΚ 1212/Τ Β΄/2014 της ΚΥΑ 145893/13-5-2014 οι κάτοχοι ηλεκτροδοτημένων εγκαταστάσεων αγροτικής χρήσης προκειμένου να διατηρήσουν το αγροτικό τιμολόγιο στις εκμεταλλεύσεις, τους υποχρεούνται όπως το αργότερο μέχρι 30-11-2014:

Α) Εφόσον δεν διαθέτουν άδεια χρήσης νερού ή η άδεια τους έχει λήξει , να υποβάλλουν στον προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας ( ΔΕΗ κλπ) τον αριθμό πρωτοκόλλου είτε της αίτησης εγγραφής στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας (ΕΜΣΥ) είτε της αίτησης αδειοδότησης για άδεια χρήσης νερού που θα τους χορηγηθεί από τον οικείο Δήμο εφόσον υποβάλλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και σχετική υπεύθυνη δήλωση .

Β) Εφόσον διαθέτουν άδεια χρήσης νερού σε ισχύ , να υποβάλλουν στον προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας ( ΔΕΗ κλπ) Δελτίο Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών Στοιχείων ( Δελτίο Νο 1) που θα εκδοθεί μετά από αίτησή τους από τις κατά τόπους Δ/σεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) και θα περιλαμβάνει τον αριθμό της άδειας χρήσης νερού και την ημερομηνία λήξης της άδειας.

Γ) Για τους χρήστες συλλογικών αρδευτικών δικτύων ο ενδιαφερόμενος παραγωγός θα προσκομίζει στον προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας Δελτίο Νο 1 που εκδίδεται από την ΔΑΟΚ με την προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο παραγωγό βεβαίωσης άρδευσης της εγκατάστασής του που εκδίδεται από τον φορέα διαχείρισης του συλλογικού δικτύου, μαζί με την βεβαίωση άρδευσης.